top of page

"מיתוס ברשת" #1: אך אחד לא מגלגל

עודכן: 8 ביוני 2020

בסדרת המאמרים, "מיתוסים ברשת", ננסה להסביר כמה תפיסות שגויות בנוגע לבניית אתרים באינטרנט. נתחיל עם נושא הגלילה.


מיתוס #1: אף אחד לא מגלגל


קצת היסטוריה

גלילת דף אינטרנט באמצעות סרגל גלילה לא התחילה בשנות ה 90, במילים אחרות, זה ממש לא התחיל עם פריצת האינטרנט לחיינו. והסיבה לכך היא, שמסכי המחשב באותה תקופה, היו סטנדרטיים (15 אינץ 'ב 800 × 600 פיקסלים) ובונה האתרים היו צריכים להתאים את עצמם למסגרת זו.


אם המצאת הגלגל על העכבר ב- 1995 התחילה את תופעת הגלילה. אך גם אז, נדרש מהמשתמש ללחוץ על סרגל הגלילה על מנת לאפשר לו לעבור למיקום הרלוונטי, פעולה מיותרת ומייגעת בטווח הרחוק. אך גם הימים ההם נגמרו ועם פרוץ הסמארטפונים לחיינו הפכה פעולת הגלילה ל"החלקת המסך" בין תכנים צפופים יותר לדפים ארוכים יותר לגלילה.

ככל שהשימוש בנייד גוברת כך, השימוש בגלילה הופכת להיות יותר ויותר פופולרית וגורמת לבעלי אתרים להתאים את עצמם לחוויית השימוש לקוחות שלהם. (ראו עיצובים בהשראת רשות חברתיות)

לכן,נראה שאתרים מעודכנים שינו את מבנה עמוד הבית הסטנדרטי בגודל מסך לעמוד ארוך בעל תוכן רב אך תמציתי, מה שמאפשר לקבל תמונה רחבה יותר בזמן חשיפה קצר יותר, מבלי לפצל את התוכן בעמודים שונים. מה גם, שאותם תכנים תמציתיים, יהיו מקושרים לדפי תוכן מפורטים בו תציגו ללקוח המתעניין את המסר/שירות/ מוצר שאתם רוצים לתת לו. כך שעמוד ארוך עם גלילה הופכת את חווית הגלישה באתר לנעימה ומועילה.


לסיכום

בדוק את עצמך! כיצד אתה משתמש באינטרנט, בין אם במחשב האישי או בסמארטפון? סביר להניח שבאמצעות גלילה :)

אז כל מה שנותר לך לעשות , הוא לאמץ את הכלי הזה באתר שלך.


 

מעניין לדעת

מחקרי מעקב עיניים של מומחה השימושיות יעקב נילסן מראים שאנשים גולשים יותר זמן באתר, במיוחד אם הדף נועד לעודד גלילה.

ספק השירות Heatmap ClickTale ניתח שכמעט 100,000 צפיות בדף. התוצאה של הניתוח שלהם מראה שאנשים השתמשו בסרגל הגלילה ב- 76% מהדפים, 22% מהם גללו למטה, ללא קשר לאורך העמוד.

בנייד מחצית מהמשתמשים מתחילים לגלול תוך 10 שניות ו- 90% תוך 14 שניות. - סטטיסטיקות MOVR (פורסמו בציוץ של לוק ורובלבסקי)


9 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page