top of page

הפסיכולוגיה של הצבעים

צבעונית חיונית לעיצוב אתר יעיל אך השאלה הנשאלת היא כיצד לבחור ערכת צבעים לעיצוב האתר שלך? המוח האנושי רגיש מאוד לגירויים חזותיים ותחושת הצבע מייצרת גירוי משמעותי בתפיסה חזותית זו. גם במודע וגם תת-מודע, צבעים מעבירים מסר. מעצב ובונה אתרים חייבים לנצל בצורה מיטבית את כוחה של פסיכולוגית הצבעים כדי להעביר רעיון או רגש בעבודתם, במיוחד בעיצוב אתר מקצועי.

השימוש בצבע יכול לקבל ריבוי של משמעויות והפרשנות שלו מונעת מהאינסטינקט העיקרי שלנו או מזויף המבוססת התרבות שלנו. חברות משתמשות בצבעים כדי להדגיש את הודעות המותג שלהן. שימו לב שהמותגים הגדולים בוחרים בקפידה את צבעיהם וזה חזק את הנושא שכדי לעצב בהצלחה את האתר עליך להיות מודע לפסיכולוגית הצבעים.


מהן המשמעויות השונות של הצבעים


לכל הצבעים, כולל שחור ולבן, השלכות על עיצוב האתר. כמעצב ובונה אתרים, נבחר בקפידה את הצבעים המתאים לעסק שלך בכדי לשפר אלמנטים ספציפיים באתר ולהצליל את המסר שלכם בעזרת גוון וטון.

אדום מרמז על תשוקה, אנרגיה, סכנה או תוקפנות; חום וחום. זה שימש גם כדי לעורר תיאבון, וזו הסיבה שהוא נמצא במסעדות ובסמלי מזון רבים. בחירה באדום עבור הלוגו שלך יכולה להפוך אותה לדינמית.


כתומים נראים לעתים קרובות כצבע של חדשנות וחשיבה מודרנית. זה גם טומן בחובו קונוטציות של נעורים, כיף, זמינות ונגישות.


יש להשתמש בצהוב בזהירות מכיוון שיש לו קונוטציות שליליות למשמעות פחדנות ושימוש בו בסימני אזהרה. עם זאת, הוא שמש, חם וידידותי וזה צבע שמעורר תיאבון.


ירוק משמש בדרך כלל כאשר החברה רוצה להדגיש את ההיבטים הטבעיים והאתיים שלהם, במיוחד עם מוצרים כמו אוכל אורגני וצמחוני. יש לו משמעויות אחרות כמו צמיחה ורעננות והוא פופולרי גם בקרב מוצרים פיננסיים.


כחול הוא אחד הצבעים הנפוצים ביותר המשמשים בסמלי לוגו של החברה. זה כרוך במקצועיות, רצינות, יושרה, כנות ורוגע. כחול קשור גם לסמכות ולהצלחה ומסיבה זו הוא פופולרי מאוד בקרב מוסדות פיננסיים וסוכנויות ממשלתיות.

צבע הסגול מספר לנו על תמלוגים ומותרות. זה מזמן קשור למקומות קדושים, שמשמעותה חוכמה וכבוד. לאורך ההיסטוריה סגול היה צבע העושר והמותרות.


שחור הוא צבע בעל פנים כפולות. מצד אחד זה כרוך בעוצמה ותחכום, אך מצד שני זה קשור לחרטה ומוות. באופן פרוזאטי יותר, לרוב הסמלים יהיה צורך בגרסה בשחור לבן לשימוש במקרים בהם צבע אינו זמין. נכון לעכשיו קיימת מגמה לסמלים מונוכרום.


לבן בדרך כלל קשור לטוהר, לניקיון, לפשטות ולתמימות. מבחינה מעשית, אתר בו הצבע השולט הוא לבן תמיד יצטרך לעמוד בשדה צבע כדי להופיע ולהבליט.


לצבעי החום יש גוונים של גבריות אך משמש גם לעיתים קרובות למוצרים הקשורים לחיים הכפריים ובחיק הטבע.


ורוד משדר חיבה והנאה. זה מעורר נשיות. למעשה, לרוב זה נמנעים מצבע ורוד בכל המוצרים שאינם מיועדים לנשים.


כמובן, שהאסוציאציות הללו אינן כללים נוקשים אך הן יהיו מועילות בבחירת הצבעים של האתר שלכם. חשוב לזכור שההשפעה הכוללת של עיצוב האתר שלך לא תלויה בצבעים עצמם, אלא באופן שבו הם מתקשרים עם הצורות, הטקסט והעימוד.

לבסוף, אל תתמקדו יותר מדי בבחירת הצבעים. אך וודאו שבחירת הצבע שלך מחזקת ומשפרת את עיצוב האתר שלך - אך לא מגדירה אותו.

21 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page